Losser Digitaal
Image default
Kunst

Meer marketeers zien waarde in brand experience centers

In een tijd waarin ervaringsgerichte marketing snel een gegeven wordt voor merken, is de opkomst van brand experience centers ontstaan, waar ervaringselementen worden versterkt en de normaliteit van fysieke activiteiten kenbaar wordt. Dit wordt o.a gedaan met audiovisuele middelen

Het is heel belangrijk om een strategie te hebben over hoe je al die data van de verschillende touchpoints integreert. Merkbelevingscentra bouwen ook merkgemeenschappen op, iets wat een gewone fysieke winkel misschien niet doet. Ook veel van deze ruimtes hebben aparte ruimtes voor kleine evenementen zoals perslanceringen, workshops of KOL-meet-and-greets.

Wat is een Brand Experience Center precies?

Een BEC is een mengelmoes van hedendaagse kunstinstallaties, cafés, thema-evenementen en state-of-the-art tech. Het stelt consumenten in staat om in hun eigen tempo en op hun eigen voorwaarden met merken te communiceren. In tegenstelling tot traditionele winkels, maken BEC’s gebruik van menselijke emoties om klanten om te zetten in merkloyalisten.

Waarom zijn Brand Experience Centers op dit moment zo hot?

Een brand experiece center is een echte verademing voor de hedendaagse consumenten. We zijn klaar met hard-selling, in-your-face marketing. De consument wilt iets voelen bij een merk. BEC’s beïnvloeden consumenten met een hands-on, volledige merkonderdompeling die onafhankelijk is van aankoopdruk. Deze prachtige ruimtes roepen gevoelens op en bouwen een emotionele band op tussen de consument en het merk. Dit spoort op zijn beurt de consumenten aan om het merk te onderschrijven en het woord te verspreiden, nieuwsgierigheid te wekken en anderen ertoe aan te zetten het BEC te bezoeken.

 

Een sensationeel Brand Experience Center ontwerpen

BEC’s zijn er om te blijven. Deze unieke ruimtes speciaal ingericht om de klantbetrokkenheid te verhogen worden in snel tempo de beste manier voor merken en consumenten om te communiceren en samen te evolueren. Maar wat maakt een succesvol BEC?

  1. Merkpersoonlijkheid: de ware smaak van het merk zal resoneren met de juiste doelgroep, dus alles in het BEC moet worden ontworpen rond de essentie van het merk. Van het verhaal van het bedrijf tot wat het merk vertegenwoordigt, het BEC zou het allemaal moeten dekken.
  2. Esthetiek: door het merk op een unieke manier onder de aandacht te brengen, wordt er een duidelijke niche voor gevormd en wordt het de belangrijkste onderscheidende factor. Hier kan Decotarium u ontlasten. Wij zijn een cloud design studio gedreven door onze liefde voor geïnspireerd design en innovatie.
  3. Evenementen voor publieksbetrokkenheid: als u wilt dat uw klanten terugkomen naar uw winkel, moet u ze een reden geven. Het plannen van een gevarieerde evenementenkalender voor het in kaart brengen van workshops en samengestelde evenementen is een sterke manier om klanten te betrekken.
  4. State-of-the-art technologie: dit is net zo meeslepend als bij een BEC. Een verbluffende digitale ervaring aangedreven door VR en AR kan echt de grenzen verleggen voor merkherinnering.
https://www.bruns.nl/

Gerelateerde artikelen

Theaterworkshop op school

Een mooie kunstprint aan de muur

Wat doen kunstplanten voor je woonkamer? | Kunstpalm