Offline reclame wordt gebruikt om de bekendheid van bedrijven onder passanten te vergroten. Dat kan op allerlei manieren. Een van de meest populaire manieren om als bedrijf bekendheid te krijgen is gevelreclame. Deze vorm van reclame is het meest bekend van de grote letters op de gevel, vaak in combinatie met fraaie verlichting. Deze vorm van reclame heeft een professionele uitstraling en is heel effectief. Vooral bedrijven die op een strategische plek staan kunnen hiervan profiteren, met name als hun naam wordt gebruikt in wegaanduidingen, zoals ‘bij IKEA linksaf’. BeletteringOffline reclame is niet alleen gekoppeld aan het bedrijfspand. Sterker nog, als je bedrijf in een afgelegen pand zit of in een verwaarloosd gebouw heb je liever niet dat jouw bedrijf daarmee wordt geïdentificeerd. Om toch meer naamsbekendheid te krijgen kun je gebruik maken van belettering. Dat wil zeggen dat de bedrijfsauto’s en vrachtauto’s worden voorzien van reclame. De mogelijkheden hiervan zijn bijna onbegrensd, want je kunt zelfs een volledige auto laten voorzien van een opdruk. Alle informatie over de mogelijkheden van belettering is verkrijgbaar bij MartiniReclamemakers. InterieurreclameEen totaal andere manier van offline reclame te maken is interieurreclame. Het idee achter deze vorm van reclame maken is, dat een ruimte waar bedrijfsactiviteiten worden ontplooid zo worden ingericht, dat de aanwezigen gestimuleerd worden om dingen te doen. Een showroom wordt zo ingericht dat bezoekers gestimuleerd worden om een aankoop te doen. Een restaurant kan door middel van interieurreclame zo worden ingericht dat bezoekers zin krijgen om iets te eten of drinken. Bij interieurreclame staat het creëren van de juiste sfeer centraal. Overige vormen van offline reclameIn zekere zin kan elk bord waar jouw bedrijfsnaam op wordt vermeld worden gezien als offline reclame. Dus ook de borden die gebruikt worden voor de overzichten van de bedrijfsnamen in bedrijfsverzamelgebouwen. Parkeerborden vallen ook onder de offline reclame, evenals de borden die op ooghoogte bij bedrijven staan om de bezoekers de weg te wijzen. Wellicht zal een bedrijf deze borden niet zien als reclameobjecten, maar ze zorgen wel degelijk voor het vergroten van je naamsbekendheid. |
Zo maak je op de juiste manier gebruik van offline promotie
Vorige artikel
Volgende artikel