Losser Digitaal
Image default
Tech

Tips & trics voor een succesvol Facebook evenement

Online je Facebook evenement promoten kan heel snel en gemakkelijk gaan. Zo ook wanneer je een Facebook evenement aanmaakt voor persoonlijke doeleinden of voor een merk of bedrijf. Het kan er in korte tijd voor zorgen dat veel mensen met je evenement in aanraking komen. En als er een ticketverkoop plaatsvindt kan deze via Facebook ook snel voor extra opbrengsten zorgen. Vind je het opzetten van een succesvol Facebook evenement nog lastig? Lees dan deze tips & trics even door. Zo gaat het jou namelijk ook lukken.

 

Zorg dat je opvalt

Wil je een succesvol Facebook evenement neerzetten, zorg dan dat je gezien wordt. Dat betekent dat het nodig is om regelmatig een bericht op je evenementenpagina te plaatsen. Ook kun je vrienden, familie, collega’s en andere Facebookvrienden vragen om je evenement te delen en zichzelf op aanwezig te zetten. Hoe meer mensen op aanwezig staan, des te sneller het Facebook evenement in populariteit zal stijgen. Winacties zorgen ook voor bekendheid, evenals vermeldingen van je evenement op Facebookpagina’s van merken en/of bedrijven.

 

Promoot je evenement via een advertentie

Wil je echt veel mensen bereiken met je Facebook evenement? Maak dan een advertentie aan. Je bepaalt hierbij zelf hoeveel budget je wilt besteden en er wordt direct een schatting gemaakt van het aantal mensen dat je met je budget bereikt. De doelgroep voor je advertentie stel je handmatig in. Daarbij geef je bijvoorbeeld aan of het om mannen, vrouwen of allebei gaat, wat de leeftijden, woonplaats, voorkeuren en interesses mogen zijn. Ben je tevreden met de doelgroep die je gecreëerd hebt, dan kun je je advertentie indienen voor controle. Zodra hij wordt goedgekeurd gaat de advertentie live en wordt je Facebook evenement aan zoveel mogelijk mensen op Facebook getoond.

 

Blijf actief

Wanneer je Facebook evenement eenmaal staat en de bekendheid steeds groter wordt, is het wel nog altijd belangrijk om actief te blijven. Dat wil zeggen dat je regelmatig een bericht op de evenementenpagina plaatst, dat je mensen blijft uitnodigen voor het evenement en dat je leuke nieuwtjes met alle volgers deelt. Een evenement dat niet actief wordt bijgehouden loopt de kans om bezoekers te verliezen. Ook moeten eventuele privéberichten van mensen binnen een redelijke tijd beantwoord worden. Het liefst binnen een paar uur. Zorg ervoor dat alle informatie op de pagina klopt, zoals de locatie, datum en tijden. Hoe beter jouw Facebook evenement is opgebouwd, des te groter de kans is dat het een groot succes wordt!

 

Gerelateerde artikelen

Moederbord reparatie in Groningen

Ruimte, geld en tijd besparen met de RVS persen

Het belang van telefoonhoesjes in een digitale wereld