Bij een refurbished iPad heb je dikwijls een jaar tot twee jaar garantie. Hoeveel garantie je krijgt, is afhankelijk van de aanbieder waar je de iPad koopt. De garantie wordt door de refurbished leverancier gegeven en niet door Apple. Hierdoor is de verkopende partij je aanspreekpunt wanneer er sprake is van een defect of gebrek. In dit artikel kun je meer lezen omtrent de standaard garantievoorwaarden voor refurbished iPads die bijna elke leverancier biedt. De specifieke verschillen in aanvullende garantievoorwaarden worden buiten beschouwing gelaten. Welke onderdelen garantie?Per onderdeel dat kapot kan gaan aan je refurbished iPad, kan een andere dekking gelden. Hierdoor beoordelen we de garantievoorwaarden op verschillende gebieden: de garantietermijn, de dekking van de verschillende onderdelen, of de software her-installeren ook onder de garantievoorwaarden valt en punten van schade die niet onderdeel vormen van de garantievoorwaarden. Hoe lang garantie?Bij een refurbished iPad heb je bij de meeste aanbieders twee jaar garantie. Echter kun je erbij sommige partijen ook voor kiezen om maar één jaar garantiedekking af te nemen. Hiermee kun je wat geld besparen op de refurbished hardware. Deze garantietermijn van twee jaar geldt alleen op de iPad zelf. Wanneer je accessoires bij de iPad koopt die kapot gaan, geldt hierop doorgaans een garantietermijn van 12 maanden. Denk hierbij aan accessoires zoals het toetsenbord, de muis maar ook de accu en de oplader! Het is vervelend dat er minder lange garantie geldt op de accu. Echter wordt er bij uitlevering van de iPads hierop een kwaliteitscheck gedaan. Alleen accu’s die goed genoeg presteren om in de verkoop te gaan worden verkocht. Hier geldt dan een jaar garantie op. Wanneer een accu tussen het eerste en tweede jaar snel leegloopt, willen de meeste refurbished iPads leveranciers dit voor je tegen gereduceerd tarief aanbieden. Waar heb ik garantie op bij een Refurbished iPad?Onderdelen waar je twee jaar garantie op hebt, zijn onderdelen die je zou mogen verwachten dat deze niet binnen twee jaar kapot gaan. Echter moet de iPad wel op een juiste manier gebruikt zijn, om binnen de garantievoorwaarden te vallen. Denk hierbij aan een defect aan het moederbord, softwarecrash (zonder zelf hiervoor te hebben gezorgd), problemen met het touchscreen of kapotte ventilatie. Onderdelen die binnen de garantievoorwaarden vallen zijn hierdoor veelal hardware-defecten gerelateerd. Wat valt doorgaans buiten de garantie?Wanneer je koffie over de iPad laat vallen, of deze bewaart in een zeer vochtige ruimte, geldt hier geen garantie op. Wat betreft vocht en waterschade, wordt dit dikwijls niet binnen de garantievoorwaarden opgenomen, ook niet als de desbetreffende tablet een waterproof rating heeft. Andere punten die buiten de garantievoorwaarden vallen zijn: diefstal, schade door het product laten te vallen, stofschade of loslatende coatings, een gebroken cameralens of loszittende onderdelen voor de audio-aansluitng (3.5 mm jack). Waar iPad met garantie kopen?Bij deze webshop koop je standaard een iPad refurbished met twee jaar garantie. Daarnaast is dit bedrijf coulant met reparaties en heb je de mogelijkheid om bij defecten die onder de garantievoorwaarden vallen, je aankoopbedrag (of gedeelte hiervan) terug te krijgen. Heb je nog andere vragen over refurbished iPads? Bekijk hier de Veelgestelde vragen over refurbished. |
Een refurbished iPad kopen, heb ik dan garantie?
Vorige artikel
Volgende artikel