Losser Digitaal
Image default
Zakelijk

Hoe kan ik mijn eigen merk creëren? 3 handige tips!

Gefeliciteerd! Het is dan eindelijk zo ver. Na lang wikken en wegen heb je ervoor gekozen om je eigen bedrijf te beginnen. Dit is een enorm spannende stap, waarbij er enorm veel geregeld moet worden. Maar first things first; je zult een merk moeten creëren. Om je hierbij te kunnen helpen hebben we een paar handige tips voor je op een rijtje gezet!

Doe onderzoek

Voordat je ook maar iets doet op het gebied van marketing en branding is het van belang  om een ijzersterk plan te maken. Hierbij is het van groot belang om een klantonderzoek te doen. Je kunt geen product of dienst verkopen wanneer je niet precies wie een potentiële klant is of waar hij of zij van houdt. Wanneer je een klantonderzoek verricht zul je stuiten op de perfecte doelgroep. Iedere doelgroep heeft een andere benadering nodig. Zo is een jonge doelgroep bijvoorbeeld veel te vinden op sociale media, dit is dan ook het perfecte platform voor marketing. Een oudere doelgroep zal juist meer gebruik maken van kranten en radio, voor deze doelgroep zou het een betere keuze zijn om op dit soort platformen te adverteren. Naast de doelgroep is het ook van belang om precies te weten wie je concurrenten zijn.

Bepaal de merknaam

Nu is het dan eindelijk tijd om na te denken over een merknaam. Dit is een grote beslissing, omdat je een merknaam beter niet meer kunt veranderen. Daarnaast draagt de merknaam ook bij aan het beeld dat mensen van het merk zullen hebben. De naam moet opvallen, uniek zijn en toch veelzeggend zijn over de producten of diensten die je aanbiedt. Voordat je een officiële naam kiest, raden we je aan om eerst te kijken of deze domeinnamen nog beschikbaar zijn.

Zorg voor meer bekendheid

Nu het is natuurlijk tijd om ervoor te zorgen dat jouw merk steeds bekender wordt. Hierbij is het van belang dat je een marketingstrategie ontwikkelt die consistent is. Zo zorg je ervoor dat mensen de naam, een logo, de manier van communiceren of bijvoorbeeld een slogan gaan associëren met jouw merk. Ook de details dragen hieraan bij. Denk aan een doos op maat waarin je de producten verstuurt naar je klanten. Een bedrukte doos met je eigen logo zal er niet alleen professioneel uitzien. Dit zal er ook voor zorgen dat mensen steeds aan je herinnerd worden als ze de doos zien. Zo kun je langzaam voor meer bekendheid zorgen.

Gerelateerde artikelen

Wat zijn de 3 meest bekende rechtsgebieden?

Koffie op de werkvloer

Verschillende soorten zakelijke bijeenkomsten: Vergaderlocaties in Haarlem