Losser Digitaal
Image default
Zakelijk

Goed contact met jouw klanten

Als je een bedrijf hebt of je hebt tijdens je werk voor het bedrijf waar je werkzaam bent veel contact met klanten, dan weet je hoe belangrijk het is om hen tevreden te houden. Je klanten zijn dan ook eenmaal de mensen waardoor jouw bedrijf kan bestaan en daarom moet je hun feedback, kritiek en klachten aanhoren en serieus nemen. Fijn contact met je klanten is voor zowel het bedrijf al de klant van groot belang. Wil je meer weten over het creëren van goed contact met jouw klanten? Lees hieronder dan snel verder.

 

Waarom is goed contact belangrijk?

Goed contact met je klanten onderhouden is heel erg belangrijk om zo je klanten te kunnen begrijpen. Wanneer er zich een probleem voordoet of een klacht dan is het van belang om je klanten te woord te staan, hierdoor weten zij dat jij hen een goede service wil bieden en ook dat er iemand voor hen klaar staat om hen te helpen. Als een klant vertrouwen heeft in je bedrijf dan keren zij ook sneller terug, en zij bevelen je sneller aan bij eventuele mogelijke andere nieuwe klanten.

 

Hoe onderhoudt je goed contact?

Soms kunnen er heel veel klanten zijn die contact opnemen met je bedrijf, het is dan ook van groot belang dat je een makkelijk te bereiken punt hebt waarop klanten contact kunnen opnemen, dit wordt ook wel een KCC genoemd. Dit kan bijvoorbeeld een telefoonnummer zijn waarop klanten je kunnen bereiken, of een emailadres waar zij naar kunnen mailen. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om klanten langs te laten komen op een kantoor, maar vaak is het veel makkelijker als zij online of telefonisch contact kunnen opnemen. Zo voelen de klanten zich gehoord en ook vertrouwen zij het bedrijf sneller.

Klant contact uit handen geven

Je wilt natuurlijk nooit ontevreden klanten en goed contact met je klanten onderhouden kan dit dan ook prima voorkomen. Dit kan wel erg veel tijd kosten en ook veel inspanning, daarom kan je er als bedrijf voor kiezen om dit uit handen te geven aan een externe partij. Zo kan bijvoorbeeld het bedrijf DBF zowel online als offline klant contact voor het bedrijf overnemen. Ze zijn dan te bereiken via social media, via een chat service op WhatsApp en ook via de telefoon. Zo kunnen jou klanten altijd iemand spreken die hen kan helpen met de klachten.

Gerelateerde artikelen

Slimmer ondernemen met een online administratie programma

Met een fender gemonteerd aan je boot voorkom je schade!

Wat is purchase to pay en waarom wil je dit automatiseren