Veel mensen krijgen een auto van de zaak, maar waarom kunnen werknemers geen fiets van de zaakkrijgen? Gelukkig zijn er tegenwoordig manieren om een fiets van de zaak te krijgen. Dit is niet alleen een groot voordeel voor de werknemer, maar het geeft ook een goede impact voor het bedrijf. Wat als jij jouw bedrijf in een klap een stuk CO2 vriendelijker kan maken door meer van jouw werknemers te voorzien van een milieuvriendelijk vervoermiddel. Met behulp van het fietsplan van Hellorider wordt het aantrekkelijk en makkelijk om fietsen van de zaak naar jouw bedrijf te halen. Wat zijn de voordelen hiervan en wat zijn andere manieren om jouw bedrijf CO2 vriendelijker te maken? Het fietsplan Veel bedrijven bieden een auto van de zaak aan hun werknemers. Tegenwoordig zijn veel van deze auto’s energiezuinig, doordat ze elektrisch zijn. Maar wat als jouw werknemers eigenlijk geen auto nodig hebben? Veel van jouw werknemers wonen wellicht midden in de stad, hebben geen parkeervergunning of hebben geen garage om de auto te laten staan en nemen veel liever het openbaar vervoer of de fiets. Voor deze mensen is het een groot voordeel om deel te nemen aan het fietsplan. Zo krijg jij jouw werknemers aan een bijvoorbeeld een e-bike. Niet alleen draag je bij aan meer beweging, maar ook zullen jouw werknemers beter presteren. Bewegen en een frisse neus halen helpt namelijk ook bij aan het stimuleren van de creativiteit. Groene energie Een andere effectieve manier om jouw bedrijf CO2 vriendelijker te maken, is door te zorgen voor groene energie. Zo kunnen al jouw apparaten, zoals een computer, een printer, de koffiemachine en meer allemaal draaien op groene energie. Deze energie wordt opgewekt door de natuur en laat dus geen groot ecologisch voetprint achter. Jouw bedrijf moet eenmalig een investering maken om de overstap te realiseren, maar daarna geniet je van lage, maandelijks kosten. De voordelen van een CO2 vriendelijk bedrijf Werknemers, klanten en partners zijn tegenwoordig steeds bewuster van de impact die wij achterlaten op het milieu. Wanneer jij jouw bedrijf goed op de markt wilt krijgen en klanten wilt aantrekken die langdurig gebruik willen maken van jouw service, dan wil je dat deze klanten het idee krijgen dat jouw bedrijf aansluit bij de persoonlijke interesses. Een van deze interesses heeft te maken met het milieu. Jij laat zien aan jouw klanten dat je bedrijf niet alleen maar streeft naar groei, maar dat je streeft naar innovatieve en duurzame groei. |
Op welke manieren kunt u als bedrijf helpen met het verminderen van CO2 uitstoot?
Vorige artikel