Losser Digitaal
Image default
Zakelijk

Waarom SEO cruciaal is bij het ontwikkelen van een digitale marketing strategie

Als bedrijf een goede digitale marketing strategie hanteren is cruciaal om vandaag de dag mee te kunnen doen. Search Enginbe Optimalization (afgekort als SEO) is een van de belangrijkste onderdelen van een effectieve digitale marketing strategie. Maar waarom eigenlijk? Waarom is een goede SEO een belangrijk speerpunt als je online op wilt vallen. Lees hier meer over de vele pluspunten van een professionele zoekmachine optimalisatie voor jouw bedrijf!

Met goede SEO wordt je een stuk zichtbaarder op het internet 

Een van de belangrijkste voordelen van SEO inzetten als digitale marketing strategie is dat je op deze manier snel een stuk zichtbaarder wordt op het intenet. Als mensen via zoekmachines zoeken op jouw dienst(en) en/of product(en), kom je hoger in de ranking teecht en weet jouw doelgroep je beter en sneller te vinden. Uiteindelijk leidt dit extra bezoek, althans in de regel, tot een hogere conversie. Meer mensen gaan jouw product of dienst afnemen, vragen een offerte bij je op of contacteen je voor meer informatie. Dit gebeurt zeker als je in een zoekmachine als Google op maximaal de derde plek weet te komen. 

Je komt met goede SEO betrouwbaarder over 

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat consumenten die een bedrijf hoog in de zoekresultaten zien staan, dit bedrijf meer vertrouwen en de betreffende onderneming eerder beschouwen als een autoriteit in haar vakgebied. Je wekt bij (potentiële) klanten dus vertrouwen op als je extra aandacht besteedt aan SEO optimalisatie. Doen dus, het laten optimaliseren van de zoekresultaten van je website of webwinkel!

Je bereikt meer op lange termijn

Kieen voor goede SEO optimalisatie betekent beter presteren op de langere termijn. In principe betaal je voor SEO optimalisatie eenmalig een investering, die zich over een langere periode dan dubbel en dwars terugbetaalt. Je pagina’s blijven na een grondige optimalisatie langdurig hoog in de zoekmachines staan. Daarnaast kun je, als extra spoor, ook kiezen voor het gebruik van Google Ads. Je bereikt dan tegelijk de juiste doelgroep, namelijk mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en daarom op de Ads klikken.

Je bereikt de juiste soort bezoekers

We noemden het al even, vooral omdat het een erg belangrijk voordeel van zoekmachine optimalisatie is: door te kiezen voor SEO heb je een veel grotere kans dat je jouw specifieke doelgroep bereikt. Potentiële klanten zoeken namelijk gericht op producten, kennis of diensten. En komt jouw bedrijf bij deze zoektochten goed uit de verf, dan trek je direct het type bezoekers aan die je nodig hebt. Jouw doelgroep dus. Dat betekent meer kans op verkoop of een ander soort conversie.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van een effectieve SEO strategie?

Ben je geïnteresseerd in een effectievere SEO en wil je hierover graag meer informatie ontvangen van een expert op dit gebied? Vraag dan bij online marketing bureau Heers naar de mogelijkheden. Neem contact op en je wordt vrijblijvend en gratis verder geholpen. Graag tot sprekens en/of ziens! 

 

Gerelateerde artikelen

Waarom ieder bedrijf zou moeten automatiseren

Hoe de juiste apparatuur jouw onderneming kan helpen

Het coaten van je auto: Voordelen en nadelen