Losser Digitaal
Image default
Zakelijk

Online Marketing voor jouw bedrijf?

Als ondernemer kun je tegenwoordig niet meer om online marketing heen. Hoewel we soms graag zouden willen doen alsof Google, Facebook en TikTok niet bestaan bieden deze platforms wel een hoop mooie kansen. Vooral als je het goed aanpakt. Maar hoe weet je nu wat goed is? In deze blog vertellen we je er als online marketing bureau graag meer over.

Online marketing succesvol inzetten voor je business!

Wanneer je online marketing succesvol wil gebruiken voor jouw bedrijf is het zaak om bij het begin te beginnen. Een duidelijk plan en een goede strategie zijn essentieel wanneer je effectieve marketing campagnes wil draaien. Door vooraf goed na te denken over de doelgroep die je wil bereiken kun je namelijk veel doelgerichter te werk gaan. Hierdoor kun je jouw marketing afstemmen op je doelgroep en kun je jouw marketing budget veel gerichter inzetten. Hierdoor is de kans dat je leuke resultaten behaald natuurlijk een stuk groter.

Online marketing zelf doen of uitbesteden?

Of je je online marketing zelf wil doen of het wil uitbesteden is een vraag die je zelf zal moeten beantwoorden. Wel kunnen wij je op weg helpen, beide opties hebben namelijk een aantal voor en nadelen. Zo is zelf doen natuurlijk een stuk goedkoper, je hoeft tenslotte niemand in te huren. Hierdoor hou je geld in je broekzak dat je als extra budget kunt uitgeven aan je campagnes. Echter is het uitbesteden van je online marketing ook een goede optie. Vooral als je er zelf geen omkijken naar wil hebben en je er zeker van wil zijn dat je leuke resultaten behaald.

Waar begin je?

Wat ons betreft is het zaak om zo snel mogelijk te proberen een kosten neutrale campagne op te zetten. Dit wil zeggen dat je een advertentie campagne opzet, waar je na aftrek van je budget geld aan over houdt. Stel je adverteerd via Google Ads of Facebook Ads en je geeft daar 500 euro per maand aan uit. Dan moet dit je minimaal een betalende klant van netto 500 euro opleveren of meerdere klanten waaraan je dit bedrag over houdt. Adverteren via Social of Google is dan een goede optie. Ook kun je kijken naar Zoekmachine optimalisatie, maar dat duurt vaak langer voor je resultaat ziet.

https://pittigbakkie.nl/

Gerelateerde artikelen

Bedrijfsovername financieren, hoe doe je dat?

6 verspillingen in resource planning die je makkelijk kunt voorkomen

Wat zijn de grootste voordelen van hybride werken?