Losser Digitaal
Image default
Zakelijk

Digitale procedure voor iedereen concreet gemaakt

Wat betekent de term Digital Procurement? Het is een term die vaak lastig is om een exact uit leggen gezien de vele betekenissen van het woord. Een digitale procedure is vaak verschillend en neemt diverse vormen aan afhankelijk van een bedrijf of onderneming. Toch is deze term essentieel voor verschillende bedrijven. Het betekent niet direct hetzelfde als het koken van producten en heeft voornamelijk te maken met verantwoordelijkheid. In essentie heeft dit proces te maken met de procedure van het managen. 

Het managen
Gedurende het proces van het kopen van goederen en diensten moet dit gemanaged worden. Het gaat hierbij om het kopen van producten terwijl de prijs zo goedkoop mogelijk is. Verder is het belangrijk om gedurende dit proces producten te kopen die van een goede kwaliteit zijn. Het is namelijk zo dat de producten die gekocht worden uiteindelijk moet voldoen aan bepaalde voorwaarden. Op het moment dat dit niet gebeurd is er sprake van fraude aangezien de producten die je inkoopt vervolgens waardeloos zijn. Daarom is het erg belangrijk dat de manager van dit proces afwegingen maakt op basis van de juiste belangen. 

Taken verdelen
Daarom is het belangrijk om gedurende dit proces taken te verdelen. Als manager mag je delegeren en ervoor zorgen dat het proces zo soepel mogelijk verloopt. Door een manager wordt het proces vaak overzichtelijker gemaakt. Immers is er nu iemand eindverantwoordelijk voor het feit dat producten worden ingekocht. Daarnaast ben je als manager in staat om afspraken te regelen en hierbij de belangen van jouw bedrijf te dienen. Door de digitale procedure wordt het proces van kopen en verkopen van producten makkelijker gemaakt. In plaats van een situatie waarbij je stap voor stap vooruitkomt ben je nu in staat om meerdere stappen tegelijkertijd te zetten door veel te regelen voor jouw bedrijf. 

Digitalisering
Voor dit proces geldt dat digitalisering een feit is. Steeds meer afspraken worden geregeld op een manier waarbij de digitale agenda overheerst. Dit scheelt veel papierwerk en kan ervoor zorgen dat de procedure versneld wordt. Het is door digitalisering vaak mogelijk om sneller afspraken te plannen en producten aan te schaffen. Daarbij moet jij als manager ervoor zorgen dat dit proces wel voor iedereen begrijpelijk blijft. Door de digitalisering heb je immers kans dat er mensen achterblijven die niet begrijpen wat voor taken jij uitvoert namens het bedrijf. Toch is de digitalisering voor veel managers een zegen aangezien zij op een makkelijkere wijze hun werk moeten uitvoeren. 

 

Bron: Sourcingchampions.com

 

Gerelateerde artikelen

Het laten bezorgen van broodjes: een heerlijke en gemakkelijke optie

Zzp’er worden? Dit moet je weten!

Full service marketing bureau slaat een nieuwe weg in