Digitale procedure voor iedereen concreet gemaakt

Wat betekent de term Digital Procurement? Het is een term die vaak lastig is om een exact uit leggen gezien de vele betekenissen van het woord. Een digitale procedure is vaak verschillend en neemt diverse vormen aan afhankelijk van een bedrijf of onderneming. Toch is deze term essentieel voor verschillende bedrijven. Het betekent niet direct hetzelfde als het koken van producten en heeft voornamelijk te maken met verantwoordelijkheid. In essentie heeft dit proces te maken met de procedure van het managen. 

Het managen
Gedurende het proces van het kopen van goederen en diensten moet dit gemanaged worden. Het gaat hierbij om het kopen van producten terwijl de prijs zo goedkoop mogelijk is. Verder is het belangrijk om gedurende dit proces producten te kopen die van een goede kwaliteit zijn. Het is namelijk zo dat de producten die gekocht worden uiteindelijk moet voldoen aan bepaalde voorwaarden. Op het moment dat dit niet gebeurd is er sprake van fraude aangezien de producten die je inkoopt vervolgens waardeloos zijn. Daarom is het erg belangrijk dat de manager van dit proces afwegingen maakt op basis van de juiste belangen. 

Taken verdelen
Daarom is het belangrijk om gedurende dit proces taken te verdelen. Als manager mag je delegeren en ervoor zorgen dat het proces zo soepel mogelijk verloopt. Door een manager wordt het proces vaak overzichtelijker gemaakt. Immers is er nu iemand eindverantwoordelijk voor het feit dat producten worden ingekocht. Daarnaast ben je als manager in staat om afspraken te regelen en hierbij de belangen van jouw bedrijf te dienen. Door de digitale procedure wordt het proces van kopen en verkopen van producten makkelijker gemaakt. In plaats van een situatie waarbij je stap voor stap vooruitkomt ben je nu in staat om meerdere stappen tegelijkertijd te zetten door veel te regelen voor jouw bedrijf. 

Digitalisering
Voor dit proces geldt dat digitalisering een feit is. Steeds meer afspraken worden geregeld op een manier waarbij de digitale agenda overheerst. Dit scheelt veel papierwerk en kan ervoor zorgen dat de procedure versneld wordt. Het is door digitalisering vaak mogelijk om sneller afspraken te plannen en producten aan te schaffen. Daarbij moet jij als manager ervoor zorgen dat dit proces wel voor iedereen begrijpelijk blijft. Door de digitalisering heb je immers kans dat er mensen achterblijven die niet begrijpen wat voor taken jij uitvoert namens het bedrijf. Toch is de digitalisering voor veel managers een zegen aangezien zij op een makkelijkere wijze hun werk moeten uitvoeren. 

 

Bron: Sourcingchampions.com

 

Tags:

Lees deze artikelen voor meer inzicht

08

mei

De rol van de secretaris examencommissie in onderwijsinstellingen

Goed artikel? Deel hem dan op: Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Email De rol van de secretaris examencommissie in onderwijsinstellingen   In de dynamische wereld

08

mei

De juiste software voor alle bedrijfsprocessen

Goed artikel? Deel hem dan op: Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Email Bedrijven raken makkelijker gefrustreerd door versnipperde systemen die losse onderdelen niet koppelen in

06

mei

Het belang van tijdig dakonderhoud en vervanging

Goed artikel? Deel hem dan op: Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Email   Waarom dakonderhoud cruciaal is Je dak is een van de belangrijkste onderdelen

Verken onze aanbevolen artikelen voor jou

Ontdek de meest recente en intrigerende verhalen die je absoluut niet mag overslaan. Verken een breed scala aan onderwerpen en blijf altijd goed geïnformeerd over de actuele ontwikkelingen.

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Geen berichten meer om te tonen